Pakiet RODO
Pakiet RODO

Pakiet RODO od Superszkolna.pl - został opracowany na potrzeby placówek oświatowych,
które na podstawie nowych przepisów o ochronie danych osobowych (RODO) zobowiązane są do zabezpieczenia przetwarzanych w swoich zasobach danych osobowych.

Każda placówka oświatowa musi posługiwać się swoim unikatowym adresem internetowym - nazwaszkoly.pl.
Zarówno strona internetowa szkoły jak i poczta elektroniczna muszą występowac pod taką samą nazwą (nazwaszkoly.pl, sekretariat@nazwaszkoly.pl).

Natomiast każdy pracownik placówki musi posiadać służbową skrzynkę e-mail w domenie szkoły - jan.kowalski@nazwaszkoly.pl.
Ponadto, strona internetowa i BIP muszą zostać zabezpieczone certyfikatem SSL DV.

Pakiet RODO od Superszkolna.pl odpowiada na powyższe potrzeby i w przystępnych cenach oferuje rozwiązanie problemu dla każdej placówki oświatowej.

Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęśćiej zadawane pytania, a także opis 4 kroków do zakupu Pakietu RODO!

Zapraszamy!

 

Zamów Pobierz ofertę

4 kroki do zamówienia pakietu RODO
1

Doradzimy jaką domenę wybrać.

Zadzwoń, a my sprawdzimy dla Ciebie jej dostępność.

Po rejestracji domeny zmienimy adresy Twojej usługi WWW i BIP.

2
Wdrożymy Certyfikaty SSL dla Twoich usług.

Otrzymasz gwarancję szyfrowania przesyłanych danych.

O obecności certyfikatu SSL świadczyć będzie ikona zielonej kłódki oraz protokół HTTPS w pasku adresu strony internetowej.

3
Uruchomimy dla Ciebie służbową pocztę e-mail.
Prześlemy Ci gotową instrukcję, jak założyć służbowe skrzynki e-mail w indywidualnej domenie dla wszystkich pracowników.
4
Przygotujemy za Ciebie wszystkie formalności.
Gotowe dokumenty wyślemy Tobie do podpisu.
Najczęściej zadawane pytania
Domena
Co to jest domena?

Domena internetowa jest nazwą, pod którą kryje się Twoja strona WWW oraz adres poczty elektronicznej (e-mail, np. cokolwiek@twojadomena.pl). Domena to podstawowy składnik internetowej tożsamości. Jeśli wpiszesz poprawną nazwę domeny do paska adresu przeglądarki i wciśniesz Enter, otworzy się strona, którą dana domena reprezentuje.

Dlaczego potrzebujesz indywidualną domenę?

Indywidualna domena pozwala na identyfikację placówki oświatowej. Używanie jednej  i tej samej domeny, zarówno do adresu strony internetowej jak i do poczty e-mail, pozwala rzetelnie zidentyfikować stronę internetową jak i nadawcę wiadomości e-mail. W ten sposób mamy pewność, że nikt nie podszywa się pod pracownika Twojej placówki.

W jaki sposób mogę zarejestrować domenę?

Aby zarejestrować domenę, skontaktuj się z naszym konsultantem i powiedz, jaką domenę chcesz zarejestrować. Sprawdzimy dla Ciebie jej dostępność i doradzimy najlepsze rozwiązania. Jeśli domena okaże się wolna, następnym krokiem jest dokonanie formalności. Wskazana przez Ciebie domena zostanie zarezerwowana na okres 14 dni (nikt w tym czasie nie będzie mógł jej zarejestrować). Wszystkie domeny są rejestrowane po podpisaniu umowy. W sytuacji, gdy w określonym wyżej terminie nie otrzymamy podpisanej umowy, proces rejestracji domeny nie będzie kontynuowany, a nazwa domeny stanie się dostępna dla innych wnioskodawców.

W jaki sposób mogę przetransferować domenę?

Transfer domeny od innego operatora wymaga uzyskania kodu autoryzującego domenę tzw. kod authinfo. Każda domena posiada swój własny unikalny kod. W celu jego uzyskania, zgłoś się do obecnego dostawcy obsługującego Twoją domenę i złóż wniosek o wydanie kodu authinfo.

Po otrzymaniu kodu – przekaż go nam, a my dopełnimy resztę formalności.

Po pomyślnym wprowadzeniu kodów, na adres e-mail przypisany do kontaktu domeny, otrzymasz wiadomość z prośbą o potwierdzenie transferu, a po potwierdzeniu domena zostanie automatycznie przetransferowana.

W przypadku transferu domeny polskiej opłacony okres ważności domeny nie ulega zmianie.

Jakie są koszty rejestracji i utrzymania domeny?

Koszt rejestracji pierwszej domeny indywidualnej w firmie Superszkolna.pl wynosi 0 zł . Jest to równocześnie opłata za pierwszy rok utrzymania domeny na naszym serwerze. W drugim i kolejnych latach, roczna opłata za utrzymanie domeny wynosi 80 zł netto (98,40 zł brutto).

Czy zmienią się adresy usług: strony WWW i strony BIP?

Tak, po zarejestrowaniu domeny indywidualnej bezpłatnie zmienimy Państwa adresy strony WWW i BIP, wykupione w naszej firmie, na nowe nazwy. Dotychczasowe adresy będą również funkcjonować i przekierowywać na nowe adresy przez okres 1 miesiąca. W tym czasie należy poinformować rodziców oraz pozostałych użytkowników Państwa stron o zmianie adresów Państwa usług.

Certyfikat SSL DV
Co to jest Certyfikat SSL DV ?

Certyfikat SSL stanowi obecnie podstawową metodę zabezpieczeń na świecie w zakresie wymiany danych przez Internet. Umożliwia nawiązanie szyfrowanego połączenia pomiędzy serwerem, a łączącym się z nim komputerem użytkownika. Zielona kłódka i połączenie HTTPS daje dodatkową wiarygodność stronie oraz zmniejsza współczynnik odrzuceń.

Dlaczego potrzebujesz Certyfikat SSL DV?

Art. 32. RODO poświęcony bezpieczeństwu przetwarzania danych stwierdza:

“Administrator i podmiot przetwarzający wdrażają odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa w tym posiadaniem zdolności do zapewnienia ciągłej poufności systemów i usług.” Dlatego, Państwa strony internetowe powinny działać pod protokołem https://.

Szyfrowanie za pomocą Certyfikatów SSL jest najprostszą i najbezpieczniejszą metodą ochrony danych spełniającą wymogi Artykułu 32. RODO i ustalonym środkiem ochrony danych.

Jak działa Certyfikat SSL DV?

W przypadku stron WWW, które nie korzystają z certyfikatu SSL, formularze oraz inne informacje przesyłane są do serwera przez sieć Internet otwartym tekstem, który stosunkowo łatwo przechwycić (szczególnie w sieci lokalnej). Jeśli serwer WWW ma zainstalowany certyfikat SSL do komunikacji z przeglądarką, wówczas informacja w obie strony (między serwerem WWW, a przeglądarką internetową) przesyłana jest przez sieć w sposób zaszyfrowany. Należy pamiętać, że szyfrowana jest transmisja danych tylko dla domeny, dla której certyfikat SSL został wystawiony (np. “https://twojadomena.pl”).

Czy po zmianie nazwy domeny zachowuje wykupione wcześniej Certyfikaty SSL DV?

Niestety nie. Certyfikat SSL DV jest przypisany do wybranej domeny.

Nie można przenieść Certyfikatu pomiędzy dwiema różnymi domenami zarejestrowanymi u tego samego lub innego operatora. Dla nowej domeny należy wykupić nowy Certyfikat SSL DV.

Czy jest możliwość zakupienia Certyfikatu SSL DV na okres krótszy niż jeden rok?

Niestety nie. Certyfikat SSL zostaje wykupiony na okres pełnych 12 miesięcy. Po tym okresie i po dokonaniu opłaty Certyfikat SSL zostanie odnowiony na kolejne 12 miesięcy.

Czy jest możliwość wdrożenia Certyfikatu SSL DV dla posiadanych usług, który został wykupiony w innej firmie zewnętrznej?

Tak. Możemy wdrożyć Certyfikatu SSL DV, który został wykupiony w innej firmie zewnętrznej. Jest to usługa dodatkowo płatna. W tym celu prosimy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem tel. 61 662 88 43.

Czy mogę zakupić Certyfikat SSL DV dla domeny indywidualnej, zarejestrowanej w innej firmie zewnętrznej.

Tak, wystawienie Certyfikatu jest możliwe dla domeny indywidualnej, zarejestrowanej w innej firmie zewnętrznej, pod warunkiem, że domena jest aktywna i rekord A tej domeny wskazuje na nasz serwer, na którym funkcjonuje Państwa strona WWW lub BIP. Zmiana w systemie DNS rekordu A domeny indywidualnej na inny serwer, powoduje wygaśnięcie Certyfikatu.

Poczta E-MAIL
Dlaczego potrzebujesz pocztę e-mail w indywidualnej domenie?

Urząd Ochrony Danych Osobowych we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej przygotował praktyczny “Poradnik RODO” dotyczący przetwarzania danych osobowych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych. Znajduje się w nim zapis: “Wykorzystując pocztę elektroniczną do kontaktów z rodzicami, szkoła powinna zgodnie art. 32 RODO wdrożyć odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiedni do ryzyka. Nauczyciele do e-mailowego kontaktu z rodzicami powinni korzystać ze służbowych adresów e-mail oraz odpowiednio zabezpieczać dane osobowe udostępniane w przesyłanych wiadomościach.” Dlatego ważne jest, aby konta e-mail były utworzone w indywidualnej domenie, która pozwoli rzetelnie zidentyfikować nadawcę wiadomości e-mail. W ten sposób mają Państwo pewność, że nikt nie podszywa się pod pracownika szkoły.

Zgodnie z opinią GIODO w sprawie bezpieczeństwa danych przekazanych przy użyciu poczty elektronicznej, za złą praktykę należy zatem uznać np. wykorzystywanie przez podmioty publiczne adresów o nazwach domeny odmiennych niż wskazanych na oficjalnych stronach internetowych lub BIP, bądź jednoznacznie wskazujących na komercyjny podmiot udostępniający bezpłatnie usługę poczty elektronicznej, np. wp.pl, onet.pl czy interia.pl.

Jak będzie wyglądać zarządzanie kontami e-mail?

Po zamówieniu usługi i wyborze pakietu, otrzymają Państwo dostęp do naszej usługi w postaci loginu i hasła, przesłanych drogą mailową na podany przez Państwa adres e-mail. Po zalogowaniu się do panelu https://panel.superszkolna.pl/ w zakładce Konta E-mail będą Państwo mogli stworzyć dowolną ilość kont mailowych we własnej  domenie indywidualnej, korzystając z udostępnionej przestrzeni.Zalecamy tworzenie kont mailowych o minimalnej przestrzeni 200 MB dla jednego konta. Przy tworzeniu konta mailowego zostanie wygenerowane hasło, które należy następnie przekazać wybranemu użytkownikowi konta. Natomiast, żeby obsługiwać pocztę e-mail w naszym programie pocztowym, należy zalogować się do panelu poczty pod adresem https://poczta.idcom.pl/.

Czy w trakcie trwania umowy będzie możliwość dokupienia dodatkowej przestrzeni na konta e-mail?

Tak, istnieje możliwość dokupienia dodatkowej przestrzeni na konta e-mail w czasie trwania umowy. Wówczas przygotujemy dla Państwa aneks do obowiązującej umowy, zmieniający pierwotne ustalenia, oraz wystawimy fakturę za zakupioną przestrzeń, wyliczoną proporcjonalnie do pozostałych miesięcy.

Na jaki okres można zawrzeć umowę?

Umowę na konta E-mail można zawrzeć na okres minimum jednego roku. Zalecamy zawarcie umowy na czas nieokreślony, wówczas ograniczy to formalności jedynie do przesyłania faktur na kolejny okres rozliczeniowy. Okres wypowiedzenia umów zawartych na czas nieokreślony wynosi 90 dni przed rozpoczęciem kolejnego okresu rozliczeniowego. Wypowiedzenia przyjmujemy jedynie w formie pisemnej wysłanej pocztą zwykłą na nasz adres.

Czy można skonfigurować pocztę e-mail z innymi programami pocztowymi np. Gmail, Thunderbird?

Tak, poniżej załączamy informacje odnośnie ustawień serwera poczty przychodzącej i wychodzącej, jakie należy ustawić w programie pocztowym np. Gmail:

POP3:pop3.idcom.pl / Port 995

SMTP:smtp.idcom.pl / Port 465 lub 587

IMAP:imap.idcom.pl / Port 993

Proszę pamiętać o zaznaczeniu opcji dotyczącej szyfrowania:  Serwer wymaga szyfrowania SSL